Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalne nr 1/2018 (11)
Obraz kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Cały numer: PDF
SPIS TREŚCI:
Wstęp
………………………………………………………………………………………………… 7 PDF
I. Kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przestrzeni wieków
Karolina Kilar
Historyczny obraz kształcenia uczniów z niepełnosprawnością
……………………………………………………………………………………………….. 11 PDF
Natalia Malik
Formy kształcenia uczniów głuchych i słabosłyszących w Polsce – wady i zalety modelu edukacji specjalnej, integracyjnej i włączającej
……………………………………………………………………………………………….. 18 PDF
Agata Cierniak
Zarys szkolnictwa specjalnego dla dzieci z uszkodzonym narządem słuchu
……………………………………………………………………………………………….. 33 PDF
Edyta Osękowska
Instytucjonalne formy wspierania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością
……………………………………………………………………………………………….. 45 PDF
Izabella Gałuszka
Postawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich uwarunkowania – rys historyczny i stan aktualny
……………………………………………………………………………………………….. 56 PDF
II. Kształcenie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście potrzeb podmiotu
Izabela Glac
Kształcenie uczniów przewlekle chorych w szkołach – problemy i wyzwania
……………………………………………………………………………………………….. 70 PDF
Hanna Fiołka
Wczesna i intensywna terapia szansą dla rozwoju i kształcenia dziecka ze spectrum autyzmu
……………………………………………………………………………………………….. 83 PDF
Anna Michalczyk
The role of modern information technology in speech therapy of hearing impaired children
……………………………………………………………………………………………….. 98 PDF
Patrycja Jonak-Gołąbek
Dogoterapia jako jedna z proponowanych form zajęć przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
……………………………………………………………………………………………… 116 PDF
Andrzej G. Maślany
Postać nauczyciela wspomagającego w świetle potrzeb dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi
……………………………………………………………………………………………… 128 PDF
Agata Kułaga
Metoda dwuczłowieka w rozwijaniu samoobsługi dzieci z głębszymi zaburzeniami rozwoju
……………………………………………………………………………………………… 135 PDF
Weronika Szymbara
Znaczenie zabawy dla rozwoju i kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
……………………………………………………………………………………………… 148 PDF